Stále nie je motor ako motor

Benzín
Prvé z dvoch základných palív, ktoré okrem toho, že poháňajú naše milované autá, sú zdrojom nekonečného konfliktu. Predstavíme si oboje a aj niektoré ich klady a zápory. Prvým je teda benzín poháňajúci prevažne zážihové motory. Vďaka svojim vlastnostiam, ako napríklad teplota výbuchu, je považovaný za ideálny na krátke trasy, motor zohreje skôr a jeho dopad na životné prostredie je menší ako s dieselom. Tou opačnou stránkou je zase vysoká spotreba a s tým spojené finančné náklady. Údržba si na motoroch poháňaných benzínom tiež príde na svoje. Menší krútiaci moment je tiež vnímaný ako negatívum. Takže potom nafta?motor auta.jpg
Nafta
Večný konkurent benzínu. Používaná ako palivo prevažne do vznetových motorov, nafta vám môže ušetriť nejaké tie peniaze vďaka nižšej spotrebe a celková údržba motora nie je taká náročná. Zároveň je omnoho lepšia pre motor na dlhých trasách, kedy je motor nútení bežať veľmi dlho. Krútiaci moment je oveľa vyšší ako u jej súpera. Aj ona však má svoje značné nevýhody. Produkuje oveľa viac emisií a v mnohých krajinách Európy vás to môže donútiť vyhýbať sa centrám miest. Mnohým tiež môže prekážať vyššia hlučnosť motora a zvýšené náklady na jeho, hoci nenáročnú, údržbu.benzín a diesel.jpg
Tak ktorý?
Veľmi stručne sme si tu porovnali pozitívne aj negatívne stránky dvoch motorov, ktoré zatiaľ kraľujú našim cestám. Samozrejme, že žiaden automechanik alebo odborník na túto problematiku by to takto stručne nenapísal, ale aj takéto stručné informácie vám môžu pomôcť sa začať viac zaujímať o svoje auto a v prípade kúpi nového dôkladne zhodnotiť všetky pre a proti. U všetkých motorových vozidiel totiž nejde len o to ako vyzerajú a koľko ľudí odvezú, ale predovšetkým aj o to čo sa skrýva pod kapotou. To ktorý motor je lepší, si však musíte v konečnom dôsledku vybrať sami, ale verím, že k získaniu odpovede vás tento článok, minimálne, nasmeroval.