Budete na voľbách?

Každý  má inú stratégiu. Niekto investuje do internetovej reklamy, iný obchádza mestá a ďalší rozdáva nefungujúce perá a nevkusné nálepky. Takto zhruba by sa dalo označiť volebné obdobie. Každý dospelý je už zvyknutý na populistické reči kandidátov a sľuby, ktorým sa snažia uveriť. Aj vďaka tomu sa každoročne znižuje volebná účasť. Ak to tak nevnímate, tak túto dieru nevoličov často naplnia prvovoliči, ktorí ešte nevedia, ako celá volebná mašinéria funguje.

box

  • Kandidátov, ktorých na post prezidenta môžete voliť je tradične viac a to pätnásť. Dve ženy a ostaný muži. Hrá to však významnú úlohu. Mnohý aj napriek tomu, že sa vyhlasujú za kandidátov, ktorých si zvolil ľud, patria pod patronát politických strán, ktoré im predvolebnú kampaň s radosťou zaplatia. Prečo potom kandidáti ľudu? Kvôli takej formalite ako je pätnásť tisíc podpisov obyčajných radových ľudí. To však nie je problém, ak si zaobstaráte reklamu a brigádnikov, ktorí to za vás vyzbierajú.

  • Prvé kolo prezidentských volieb býva často ignorované viac, ako to druhé. Len málokedy sa stane, žeby jeden kandidát získal nadpolovičnú väčšinu hlasov. V druhom kole sa tak stretnú len dvaja kandidáti. Je pravda, že z pätnástich kandidátov sa vyberá ťažšie ako z dvoch. Preto mnohých volebný ošiaľ nezaujíma, pokiaľ sa proti sebe nepostavia dve tváre, a keď jednu z nich naozaj nechcete, volebná účasť vyskočí o niekoľko percent.

hlasování

  • V tomto prípade je dôležité vyvarovať sa médiám, ktoré s radosťou poskytnú klamlivé informácie pre rýchlo kurz volieb. Nejedna televízia či zaručený internetový týždenník sa snažia voličom naservírovať ľudí tak, aby bolo jasné, koho majú voliť. Preto voľby otravujú aj inak inteligentných ľudí a tí to radšej odsúvajú. Nezúčastnia sa volieb. Ak neviete koho voliť, zistite si informácie z overených zdrojov. Hľadajte stránky kandidátov, ich podporovateľov, ale aj nepriateľov, ktorí sa snažia ich meno stoj čo stoj poškvrniť. Takto asi získate základné informácie, dôležité pre vaše rozhodnutie.