Schudnúť a byť fit nie je také jednoduché

Ako sa teda treba pri správnom úbytku hmotnosti stravovať a do toho ešte vykonávať nejakú tú športovú aktivitu ? Asi prvou a tou najdôležitejšou radou pri chudnutí je dať si do poriadku hlavu a to, čo v nej máte. Motivácia tvorí podstatnú časť pri začiatkoch, ktoré sú neskutočne namáhavé – v tejto fáze odbúravanie tuku to takmer každá druhá osoba vzdá. Verte si a choďte si za svojim cieľom, aj keď to bude bolieť. Za ďalšiu najčastejšiu chybu patrí každodenné váženie na váhe. Prečo by sa človek mal riadiť tým, čo mu ukáže nejaké bezvýznamné číslo, ktoré sa bude po celý život aj tak meniť ? Môže to len narušiť presvedčenie o tom, že ste pre svoje telo niečo urobili ! Chudnutie a formovanie postavy je predsa cesta na dlhú trať a nemôžete to vzdať už po týždni, keď nejaká hlúpa váha ukazuje stále také isté číslo. Takže váženie odložte minimálne o mesiac.

fitnes

Čo je asi najdôležitejším prvkom už prezrádzajú mnohé zdroje informácií, len v každom je niečo iné a nie všetko na ľudí zaberá – zdravá strava v primeranom množstve a v pravidelných intervaloch počas celého dňa. Zabudnite na tabletky ! Sú predražené a zbytočne narúšajú prirodzenú rovnováhu v tele. Ľudský organizmus je zložitá vec, ktorá pre svoje správne fungovanie potrebuje živiny bohaté na minerály a ostatné životu dôležité prvky. Tráviaca sústava pracuje neustále a telo si za vybitú energiu pýta plnohodnotnú stravu.

Ako teda správne jesť ? Takže na začiatok je hlavne dobré odpustiť si mastné a vyprážané jedlá a tiež sladkosti – aj keď je to už otrepaná záležitosť, takto to jednoducho bolo, je a aj bude. Ďalej je nutné rozložiť si deň a určiť si svoj režim. Najlepšie je každý deň vstať v približne rovnakom čase a pripraviť žalúdok dúškom vlažnej vody s citrónom. Potom si pripravte jednoduché raňajky s vyššou energiou, aby ste zvládli aj prácu aj tréning, ktorý je neodbytnou súčasťou vášho plánu chudnutia. Vymeňte kávu za teplý čaj s medom – ten vie tiež rovnako povzbudiť a navyše nekazí zuby a nespôsobuje ani problémy so žalúdočnými šťavami. Potom je už na vás ako si stanovíte svoj jedálniček, nemusíte počítať každú kalóriu – nejdete predsa na výstavu ! Odporúča sa jesť päťkrát do dňa, kedy večera by nemala presiahnuť aspoň dve hodiny pred spánkom. Spánok je tiež významná vec, ktorú nemôžete obchádzať. Zdravý dospelý človek by mal každý deň spať v priemere sedem až osem hodín.

váha

Keďže nestačí len úprava stravy, musíte sa aj viac pohybovať ( aspoň štyri krát do týždňa). Vlastný tréning si rozdeľte na silový a kardio tréning, v ktorom sa rátajú aj dlhšie turistiky, či bicyklovanie. Môžete skúsiť aj ranný beh, ktorý je veľmi efektívny, pretože spaľuje tuk na všetkých partiách tela. Ak vás nebaví chodiť do posilňovne, na internete nájdete tisícky videí a návodov na cvičenie s vlastnou váhou.

Pole Dancing

Je skutočne nemožné nezačať diskutovaním o pôvode pole dancing v zábavných domoch a džentlmenských kluboch začiatkom dvadsiatych rokov dvadsiateho storočia, ale táto zábava sa od týchto prvých dní značne rozrástlo. Iste, pódium tancovanie je stále obrovskou časťou zábavy pre dospelých, ale začalo sa nové hnutie, ktoré ukazuje pozitívne prínosy pre zdravie vďaka umenia pole dancing. Napriek svojim skorým začiatkom môže byť považované za kombináciu gymnastiky a tanca na vertikálnej tyči.

tanec na tyči

História
Je pravdepodobné, že pole dancing začalo v Spojených štátoch amerických počas 20. storočia. V tejto dobe je všeobecná technika, ktorú tanečníci na cestách používajú v tomto časovom období, pomocou tyči stanu ako oporu. Existuje úzky vzťah k čínskym tancoch, ale niekedy je tento vzťah nejasný, pretože čínske jednotky, ktoré pôsobili v Barnume a Bailey\’s Circus od roku 1914, nevykonávali tance na tyčiach a vystupovali v neo-erotickom prostredí.
Ako pomerne nový pohyb po celej Severnej Amerike, pole dancing je teraz považovaný za uznávanú formu cvičenia a môže byť použitý ako aerobik. Je to forma cvičenia, ktorá sa začína ponúkať v rôznych zdravotných kluboch a telocvičniach pre mužov i ženy. Uznávané školy a kvalifikácie sa rozvíjajú, keď popularizácia pole dancingu zvyšuje popularitu.

Pole dancing ako cvičenie
Pole dancing získal popularitu ako forma cvičenia, so zvýšeným vedomím o výhodách pre všeobecnú silu a kondíciu. Táto forma cvičenia spevňuje vnútro a všeobecnú silu tela tým, že používa telo ako oporu, zatiaľ čo spevňuje celé telo. Pole dancing ako cvičenie je veľmi podobné Mallakhamb, indický mužský šport bez erotického komponentu, ale neexistuje žiadny dôkaz o spojení.

tyč na tancování

Výhody
Keď človek odstráni erotickú povahu od tejto zábavy a otvára svoju myseľ mnohým výhodám, ktoré prináša, človek si rýchlo uvedomuje, že existuje veľa dôvodov na to, aby začal praktikovať túto formu už dnes. Prvá vec, ktorú ľudia robia pri pokuse o zníženie telesnej hmotnosti, je vypáliť toľko kalórií, ako je to možné, a vzhľadom na rýchle tempo tanečných aspektov tohto tanca je spaľovanie kalórií jedným z najjednoduchších cieľov dosiahnutia a udržania.

Cheat day- populárny štýl stravovania inšpirujúci sa športovcami

Spôsob diéty zvaný "cheat day", čiže "deň podvádzania" alebo známejší pod označením "prasací deň" sa stáva modernou a populárnou alternatívou stravovania, ktorá sa inšpirovala stravovacími návykmi známych športovcov či dokonca súťažiacich v obore fitness.

pizza

Čím je táto diéta taká sympatická a zaujímavá?
Ako už asi tušíte, tak práve tým, že do svojho programu zahrnula spomenutý deň, v ktorom budete mať povolené zjesť čokoľvek na základe vašej chuti. Popri diétnom a zdravom stravovaní si skrátka doprajete taký zaslúžený deň voľna a najete sa potravín, na aké sa vám už dlhšie zbiehajú slinky. V podstate ide o takú zdravú a efektívnu prevenciu, ktorá vám dodá predovšetkým psychickú silu v tom, aby ste v zdravom stravovaní pokračovali i naďalej, predovšetkým aby neprišlo k predčasnému vyhoreniu.

zmrzlina

Efektivita a samotná podstata "prasacieho dňa" je vlastne veľmi totožná s pravidelnou prácou a potrebou víkendu. Bez víkendu by sme pracovne vyhoreli z dôvodu vyčerpania a absolútneho znechutenia. To isté platí o organizovanom zdravom stravovaní či akejkoľvek diéte.

Aby nás toto prísne zorganizovanie stravovania neznechutilo už po krátkej dobe, musíme spraviť z času na čas určitú anarchiu, ale samozrejme v rozumnej miere. Jednoducho si len dopriať to, čo nám ide skutočne na chuť, no pochopiteľne do miery, aby sme sa zasýtili. Zúfalé prejedanie sa je hlúposť, ktorej sa musíme vyhnúť.

  • "Cheat day" je efektívnym riešením, aké má zabrániť pomerne veľmi častým situáciám týkajúcich sa najmä častých "dietárov".

V podstate žiaden človek sa nedokáže obmedzovať večne, čo má za následok efekt, kedy napríklad počas letnej diéty schudneme do štíhlej línie, ale tento efekt je krátkodobý, do zimy sa obmedzovať nedokážeme, objavíme "starú dobrú chuť" a nakoniec sa prejeme do podoby, kedy už v decembri budete mať tých kíl viac, než pôvodne. Je to veľmi bežný prípad splodený najmä prísnymi a veľmi netolerantnými radami a následne postupmi.

hamburger

"Prasací deň" má za úlohu tento efekt následného priberania odstrániť. Takýto deň sa odporúča aplikovať minimálne raz do mesiaca, v niektorých prípadoch raz do týžna. Ten správny termín by si už mal určiť jednotlivec na základe svojho vlastného úsudku a vplyvu na jeho telo, všetci totiž nemáme rovnaký metabolizmus.